25 Ağustos 2009 Salı

Gençler Sorunlarına Çözüm Arıyor ! "Eğitim"

Herkese merhaba;

Bu yazımızda, gençlerin katılımı atölyesinde eğitim sorunlarımız hakkında yaptığımız tartışmaları ve çözüm önerilerini bulacaksınız.

- Eğitim Sorunu

-Üniversitelerde, Türkiye'de yaşayan farklı etnik kökenlerin dil ve kültürlerini araştıran bölümlerin açılması ve araştırmaların yapılması

- (1)İlköğretim,lise ve üniversiteler arasında seçilecek pilot okullarda çalışan öğretmenlerin devlet tarafından non-formal eğitim modeli konusunda eğitilmeleri ve bilgilendirilmeleri

(2)Belirlenen pilot okullarda non-formal modelin kısmen uygulanmaya başlanması

(3)Bu modelin daha sonra tüm okullara yaygınlaştırılması

- (1) Devlet-STK işbirliğiyle, kırsal alanlarda o bölgenin özellikleri de gözönünde bulundurularak üretim atölyelerinin açılması ve uzun vadeli kredilerin sağlanması

(2)Okul çağındaki çocuklarını okutan ailelere kredi konusunda öncelik ve kolaylık sağlanması

- Belediyelerin burs verebilmesi için bir kanunun hazırlanması

- (1)Liselerde ve ilköğretim okullarının müfredatlarına pratik yurttaşlık derslerinin konulması

(2)Öğretmenlerin eğitimi

(3) Pilot okul uygulaması

(4)Yaygınlaştırma

- (1)Burs vermek isteyen şirket,dernek ve vakıfların burs fonlarının ortak bir fonda toplanması

(2)Devlet-STK ortak çalışmasıyla burs komisyonunun oluşturulması

(3)Bursların öğrencilere bu komisyon tarafından sağlanması

(TARIŞMALI)

Katkılarınızı bekliyoruz...

(Aylin-Bulut-Serkan)

Not: Bu çalışmamızın GEG Gündem Ekibi için faydalı olacağına inanıyoruz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder